wtorek, 25 września 2018

5 najgorszych błędów w odchudzaniu




W odchudzaniu to czas jest kluczowym sprzymierzeńcem i wrogiem. Jeśli dasz go sobie dostatecznie dużo nie będziesz miał problemów z tym, żeby schudnąć - cierpliwość popłaca. Natomiast nierealne podejście do utraty kilogramów powoduje frustracje, niezdrowe podejście do diety i co za tym idzie szanse na sukces drastycznie maleją.
Opisane poniżej błędy są często traktowane przez osoby chcące stracić na wadze jako wręcz przyspieszacz odchudzania.. błądzą oj błądzą ;)




1. Głodówka.

Najgorszy i najczęściej popełniany z błędów. Pamiętam jak na siłowni podchodziły do mnie osoby, który znały mnie kiedy ważyłam dobrze ponad 100kg i dziwiły się jak mogę robić interwały na bieżni, przecież ja na pewno nic nie jem więc skąd mam siłę? Jak biorę energię na trening? Zapewniam was, że nie stosuję głodówki! Oczywiście, że kiedy byłam młodsza stosowałam. Głodówki czy pięknie nazwane diety, które opierały się na głodówkach.. efekt jojo murowany! Głodówka to pójście na łatwiznę - nie chcesz poznać zasad zdrowego żywienia to nie jesz nic, bo nic przecież nie ma kalorii, więc myślisz, że schudniesz. Mhm! Otóż do czasu, jak zrzucisz z siebie nadmiar wody i przestaniesz mieć siłę na cokolwiek.
Twój organizm podczas stosowania głodówki pracuje w trybie awaryjnym - oszczędza energię i "nie spalisz tłuszczu". Przykro mi.

2. Jesz nieregularnie. Omijasz posiłki. Dieta uboga w białko.

Nie nie nie! Omijając posiłki jesz mniej kalorii, ale to również hamuje twój metabolizm i przynosi odwrotny efekt. Karm twój organizm regularnie, a dużo łatwiej będzie Ci osiągnąć sukces. Poza tym nie jedząc nic od śniadania, aż do... kolacji? Skończy się to atakiem głodu i wieczorem zjesz pół lodówki, po czym będziesz się kładł z wyrzutami sumienia.
Pamiętaj, że aktywny tryb życia wymaga spożywania większej ilości białka, które pomaga w regeneracji mięśni, buduje ich masę i zwiększa Twoją wydolność.

3. Nie przyrządzasz swoich posiłków. Wybierasz gotowe.

Nie mówię tu o dobrze zbilansowanej diecie pudełkowej. Mam na myśli gotowe dania, nawet te "fit", zupy czy desery. Na moim blogu znajdziesz wiele szybkich i prostych przepisów na zdrowe dania, takie chce wam przekazać, żebyście nie mogli wyprzeć się brakiem czasu ;)
Gotowe dania i desery zawierają zbyt dużo soli, cukrów pod różnymi postaciami, oleju palmowego i konserwantów.. Syrop glukozowo-fruktozowy to twój najgorszy wróg w odchudzaniu.

4. Nie pijesz zbyt wiele wody.

Sama mam z tym problem, są już od dawna aplikacje pomagające zachować regularność i przypominają nam o piciu wody. Korzystajmy z nich jeśli zapominamy :) Woda napędza cały nasz organizm, nie zapomnij o niej podczas ćwiczeń. Zrób swój własny izotonik i bez wymówek zrób dzisiaj swój trening!.

5.  Nie ćwiczysz.

Stosujesz dietę, przestrzegasz reguł i nie ćwiczysz? Wielka szkoda, bo to ćwiczenia podkręcają twój organizm i pozwalają mu wprowadzić się w stan, w którym spalasz kalorie jeszcze na kilka godzin po wysiłku. Najlepszym rozwiązaniem są interwały, ale każdy trening kardio czy siłowy jest świetny dla Ciebie i twojej sylwetki. Im więcej masz masy mięśniowej tym szybszą masz przemianę materii. Do it now!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdą Waszą opinię :)