sobota, 21 marca 2015

Amerykańskie Pancakes w wersji dietetycznej. 125kcal na całą porcję


Good morning America! Z dietetycznymi pancakes każdy dzień zacznie się dobrze. Szczególnie polecam na drugie śniadanie. Z powodzeniem możecie je zapakować do lunchbox'a bo świetnie smakują na zimno.
Moja wersja: pancakes + łyżeczka miodu i łyżeczka dżemu porzeczkowego smakowały obłędnie :) nie wiem jak smakują bez dodatków, w końcu nawet w kalorycznej wersji są polewane syropem klonowym :) Idealnym dodatkiem do amerykańskich naleśników będą: miód, dżem, przecier z owoców, serek homogenizowany, jogurt owocowy, syrop 0kcal, masło orzechowe, lody śmietankowe.. :)



6 pancakes = 1 porcja = 128 kcal b: 10 g ww: 10 g tł: 5 g

Składniki:

10g mąki ziemniaczanej (jedna łyżka) /ew. skrobia kukurydziana
1 całe jajko
1 białko
30ml mleka 0,5%
słodzik wg uznania



Przygotowanie:

Białka oddzielamy od żółtek. Żółtko mieszamy z mlekiem, mąką ziemniaczaną i słodzikiem. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie mieszamy z żółtkiem. Formujemy grube, ale niezbyt duże (około 10cm średnicy) placuszki i smażymy na rozgrzanej patelni teflonowej do uzyskania złotobrązowego koloru (będą dobre jak da się je bez problemu przewrócić). 



Koniecznie dajcie znać jak Wam smakują :)




Do następnego,
Paula

12 komentarzy:

  1. Robię podobne :) Ale zamiast mąki ziemniaczanej daje mąkę pełnoziarnistą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam sobie dzisiaj na śniadanie - bardzo smaczne :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro będą na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twoje przepisy...proste i co najważniejsze niedrogie! Sport kalafiorowe przykleić się tak do papieru, że była breja. ..aa nie pizza, ale smaczne. Kibicuje i odchudzać się z Tobą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu :) też tak miałam ze spodem, możesz posmarować papier oliwą, ja je zdejmuje potem łopatką ostrożnie :) niestety kalafiorowe ciasto nie jest tak plastyczne jak zwykłe. Mam jeszcze taki sposób, żeby samo ciasto kalafiorowe trzymać dłużej w piekarniku żeby zrobiło się chrupkie i bardziej suche przez co się nie rozwali jak breja :) ja trzymam dłużej i potem trzyma kształt :)
      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  5. Uwielbiam Twoje przepisy...proste i co najważniejsze niedrogie! Sport kalafiorowe przykleić się tak do papieru, że była breja. ..aa nie pizza, ale smaczne. Kibicuje i odchudzać się z Tobą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły mi pyszne :). Dałam mleko roślinne i usmażyłam na oleju kokosowym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli wszystkie te 6 mają tylko 128kcal?! Malutkoo :o a czy zamiast tej maki ziemniaczanej można użyć pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wszystkie 6! :) ja nie próbowałam, ale daj znać czy Tobie wyszły :)

      Usuń
  8. Ciasto wylewasz bezpośrednio na patelnie czy najpierw formujesz i całość przekładasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezpośrednio na patelnię :) masa jest dość gęsta i łatwo z niej uformować placuszki.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdą Waszą opinię :)