wtorek, 6 października 2015

Niskokaloryczne muffiny z cukini



Cukinia to jedno z warzyw praktycznie bez kalorii - powinno się znaleźć w każdej kuchni osoby dbającej o linię. W sezonie jest tania jak barszcz :) w zimie niekoniecznie opłaca się używać jej w dużych ilościach. Na pewno warto ją jeść, bo praktycznie nie ma kalorii a jej zastosowanie jest wszechstronne.

Dziś muffiny z cukinii <3
Czyli idealne danie na wynos - do lunchbox'ów!

sobota, 12 września 2015

Jaglanello Rafaello - najlepszy deser na świecie!





Co tu dużo mówić, te kuleczki z kaszy jaglanej są przepyszne! Polecam Wam wypróbować jeśli jeszcze nie dotarła do Was ta mania :) Bardzo proste w wykonaniu, samo lepienie kuleczek trochę czasochłonne, ale efekt wynagrodzi Wam te kilka minut w kuchni :)
Jeśli miałabym do wyboru Rafaello, a te jaglane kokosowe kuleczki wybrałabym te drugie! Niebo w ustach :)

czwartek, 3 września 2015

Podsumowanie sierpniowego wyzwania - treningi. Wyzwanie wrześniowe = dieta.




Jak wiecie z instagrama postawiłam przed sobą wyzwanie sierpień = 27dni treningowych. 
Czy się udało? Yep! Niestety nie jestem zadowolona z jakości wszystkich treningów :) 
Ważne, że dotrzymałam sobie danego słowa i wywiązałam się z wyzwania, ale.. po raz kolejny już jestem zdania, że takie wyzwania są nie do końca trafne.

środa, 8 lipca 2015

4-składnikowe naleśniki / placuszki szpinakowe - tylko 190kcal



Sezon na warzywa i owoce w pełni. Trzeba to wykorzystać :) Szpinak możemy kupić cały rok w praktycznie każdym spożywczaku, ale teraz świeży szpinak smakuje nieporównywalnie lepiej :) <3
Przepis jest bardzo prosty i nie wymaga dużej zręczności w kuchni :) Jako, że naleśniki są ze szpinaku polecam je zrobić na ostro. 

niedziela, 21 czerwca 2015

Niskokaloryczny sernik z truskawkami 65kcal/100g






Dietetyczny sernik to jedno z najłatwiejszych słodyczy. Sernik najłatwiej odchudzić :) jako, że sezon na truskawki w pełni wykorzystajmy to! :) Przepyszny deser w sam raz na niedzielne popołudnie. Robi się go szybko i jest niezmiernie łatwy w wykonaniu. Niestety ma jedną bardzo znaczącą wadę.. szybko znika :) Jak zjemy jeden kawałek ciężko na nim poprzestać :) żeby nie było - ostrzegałam ! :)

niedziela, 24 maja 2015

2-składnikowe placuszki bananowe na śniadanie




Jeśli masz ochotę na placki a Twoja lodówka nie pęka w szwach to przepis dla Ciebie. Idealne na śniadanie, coś na urozmaicenie dla takich jak ja - jedzących owsianki. Szybkie, proste i nieskomplikowane w składniki - idealny opis placuszków bananowych. Jeśli chcecie urozmaicić przepis bazowy - śmiało! Idealnie będzie tu pasowało wiele dodatków ale o tym będzie niżej. Taki posiłek dostarczy Wam dużo energii i będzie sycący. Mniam!

niedziela, 10 maja 2015

Zapiekany pęczak z kurczakiem i jajkiem na szpinaku



Pomysł zrodził się oczywiście z potrzeby. 1maja był dniem wolnym, mam kurczaka, ostatnio kupiłam trochę pęczaka, w zamrażarce kalafior, w ogródku szpinak.. zróbmy coś z tego :) Wy możecie dodać tutaj co macie w kuchni, nie musicie w 100% realizować tego przepisu :) i to jest fajne :) Smakowało przepysznie i co najważniejsze było bardzo zdrowe i nie naładowane kaloriami!
Przez ostatni tydzień jemy prawie codziennie taki obiad ;-)

piątek, 1 maja 2015

2x Chia. Pudding i budyń z nasion hiszpańskiej szałwi



O nasionach Chia było głośno jakiś czas temu. Lubię wszystkie nowości, dlatego chętnie poeksperymentowałam z hiszpańską szałwią. Nie mogę powiedzieć, że Chia są moim ulubieńcem, ale ze względu na jej właściwości odżywcze warto co jakiś czas wprowadzić ją w różne dania. Jej istotną wadą jest cena. od 30 do 100zł za kg! Wszystko zależy od gramatury w jakiej są sprzedawane te ziarenka. Same w sobie ziarenka nie mają specyficznego smaku, coś jak siemię lniane, ale bardzo fajnie przejmuje smaki, które dodamy do Chia. Ja mam dla Was dwie propozycje smakowe na deser z hiszpańską szałwią.

środa, 29 kwietnia 2015

Murzynek - dietetyczne muffiny lub ciasto



Murzynek to jeden ze smaków z jakim kojarzy mi się dzieciństwo. Duży blok ciasta oblany czekoladą.. ostatnio coraz częściej miałam ochotę przypomnieć sobie jak smakuje ten charakterystyczny i jakże smakowity wypiek. Muszę szczerze przyznać, że muffiny czy ciasto (- forma zależy od Was) z tego przepisu smakuje REWELACYJNIE!

sobota, 25 kwietnia 2015

Proteinowe naleśniki z białego sera




 
Przepisy zawsze rodzą się w mojej kuchni z potrzeby wykorzystania produktów które mam w lodówce na trochę mniej oklepany sposób niż tradycyjne dania. Szukałam w internecie przepisu na naleśniki z sera białego. Znalazłam tylko naleśniki z serem białym a to różnica :) Nie chodziło mi przecież o zwykłego naleśnika przełożonego białym serem.. Kiedy wpadłam na pomysł by zrobić je sama zobaczyłam, że tkwi tu pewna drobna trudność ale wszystko się da zrobić :) Można jednak dojść do wprawy i zrobić z tego przepis dla Was.


sobota, 18 kwietnia 2015

Wszystko da się zmienić. Czyli metamorfoza przy około -36kg


Jak pisałam Wam wcześniej odchudzanie na poważnie zaczęłam mniej więcej we wrześniu. Stopniowo. Od września 2014 do dnia dzisiejszego schudłam około 30kg, w sumie około 36kg. Wciąż walczę, ale takie porównania dają mi siłę by tracić kolejne kilogramy. A zostało mi ich jeszcze około 18.

sobota, 11 kwietnia 2015

Chipsy z jarmużu - pyszne i zdrowe



Może wy jesteście w stanie oprzeć się chipsom - ja nie bardzo. Szukając zdrowej alternatywny natrafiłam na ten przepis i od tego czasu jarmuż często gości w mojej lodówce :) w porównaniu do tradycyjnych chipsów które mają 450-600kcal/100g chipsy z jarmużu wpadają fantastycznie :) jeśli traficie na jarmuż koniecznie wypróbujcie ten przepis. Chipsy są chrupiące i aromatyczne!

sobota, 4 kwietnia 2015

Najprostszy, najsmaczniejszy i najłatwiejszy chlebek bananowy



Tego typu przepis krążą w sieci masowo, dlatego nie odkryję przed Wami nic nowego. Mogę Wam tylko napisać jak ja piekę swój chlebek bananowy. Przepis jest do bólu prosty najważniejsze że nie zawiera dodatkowego cukru bo używamy mocno dojrzałych bananów, a chlebek w smaku przepyszny.. szczególnie lubię go z miodem albo gdy posmaruję go śmietankowym serkiem. Pycha!

niedziela, 22 marca 2015

Mleczna pianka - ala' Ptasie mleczko. 2 składniki



Ten deser nie jest do końca zdrowy (czy w ogóle można go tak nazwać?! :) ). Nie jest natomiast bombą kaloryczną. Znam go już od małego dziecka, kiedy robiła go dla mnie moja babcia. Ona dodawała do niego sporo cukru i używała zwykłego mleka a ja light :) i to by było na tyle jeśli chodzi o moje modyfikacje.

sobota, 21 marca 2015

Amerykańskie Pancakes w wersji dietetycznej. 125kcal na całą porcję


Good morning America! Z dietetycznymi pancakes każdy dzień zacznie się dobrze. Szczególnie polecam na drugie śniadanie. Z powodzeniem możecie je zapakować do lunchbox'a bo świetnie smakują na zimno.

środa, 18 marca 2015

Niskokaloryczne ciasteczka otrębowe. 12kcal/sztuka


Szukasz czegoś do chrupania? Nie masz żadnej przegryzki do kawy? 
Może chrupiące ciasteczka otrębowe przypadną Ci do gustu.

niedziela, 15 marca 2015

Wysokobiałkowy niskokaloryczny chleb bez mąki.


Ostatnio chcę Wam pokazać jak robić tradycyjne potrawy bez mąki. Dzisiaj padło na chleb. Na rynku są dostępne różne mieszanki do wypieku chleba, również takie które nie zawierają mąki. Ja chcę Wam pokazać naprawdę niskokaloryczne pieczywo jakim jest chleb. Jeżeli użyjecie bezglutenowych otrąb gryczanych zamiast tych podanych w przepisie możecie zrobić również bezglutenowy chleb niskokaloryczny o stosunkowo wysokiej zawartości białka.



sobota, 14 marca 2015

Naleśniki light - bez mąki, jajek i tłuszczu!



Klasyczną owsiankę można zastąpić naleśnikami. Jak? Zaraz Wam pokażę :) to bardzo łatwe i ostatnio zastępuje mi śniadanie. Dietetyczne naleśniki do których nie musimy mieć mąki, jajek czy tłuszczu. Wszystkie składniki są zdrowe i pełnowartościowe. Mniam!

niedziela, 8 marca 2015

Pomysł na obiad. Dietetyczny spód do pizzy z kalafiora



Pizza na redukcji? Jasne :) wystarczy zrobić ją na spodzie z kalafiora a na wierzch chudy kurczak, warzywa i kilka gramów startego odtłuszczonego żółtego sera i mamy posiłek niskokaloryczny :) Polecam zrobić raz i przekonać się, że odchudzanie nie musi być nudne :) No to zabieramy się za niskokaloryczną pizzę.

sobota, 7 marca 2015

Zmiany po 6 miesiącach. Ile można schudnąć.





Muszę przyznać, że ciągle dużo pracy przede mną. Może dlatego niechętnie pokazuje swoje zdjęcia "przed i po" szczególnie te w bieliźnie - to będzie pierwszy raz. Wiem, że wyglądam dużo lepiej niż pół roku temu, ale ciągle nie jest to pora na chwalenie się. Wystawianie się samemu na krytykę nigdy nie jest łatwe. Niezależnie od tego jaki kto jest siebie pewny. 

piątek, 6 marca 2015

Instagram mix #2



Zapraszam na kolejny wpis przedstawiający moje życie w zdjęciach :) czyli dawka inspiracji i tego jak spędzam czas.

środa, 4 marca 2015

Niskokaloryczne placuszki z serka wiejskiego - 35kcal sztuka



Muszę przyznać, że ostatnio byłam bardzo głodna, a w lodówce tylko serek wiejski, wędlina i wiele rzeczy których nie powinnam jeść. Pomyślałam "O nie, znowu serek wiejski z owocami lub orzechami, straszna nuda.."

niedziela, 1 marca 2015

Niskokaloryczne Muffiny białkowe - 40kcal sztuka





To jeden z moich ulubionych przepisów. Babeczki są dietetyczne, nie ma mąki, jest dużo białka, nie ma cukru, można je dowolnie modyfikować przez co smakują wyśmienicie :)

środa, 25 lutego 2015

Instagram mix #1


Bardzo lubię oglądać tego typu posty u innych :) kolaż z tego co działo się u Was w ostatnim czasie widziany okiem aparatu w telefonie :) sama ostatnio robię bardzo dużo zdjęć :) Zobaczcie mój tydzień uchwycony telefonem :)
Bo nie samą dietą i odchudzaniem człowiek żyje :) chociaż poniżej możecie zobaczyć co innego :))


Farbowanie włosów :)

poniedziałek, 23 lutego 2015

Pomysł na fit przekąski do 250 kalorii #1


Sama często szukam inspiracji, gdy zadaję sobie pytanie "Co by tu zjeść?!" Szukam wtedy czegoś zdrowego, niezbyt kalorycznego, czegoś do dostarczy mi dobrych kalorii i energii. Oto pierwszy wpis z tej serii. Na pewno pojawią się kolejne oraz pomysły na obiad czy zdrowe śniadanie.

 Dietetyczne przekąski

Dietetyczny pączek 100kcal. Zrobiłam je przed tłustym czwartkiem. Przepis - tutaj.



sobota, 21 lutego 2015

Motywacja do odchudzania czyli widoczne efekty + wyzwanie 7kg w 7tygodni


Jak wiecie na instagramie postawiłam sobie wyzwanie, że do swoich urodzin schudnę 7kg. Było to prawie 3tygodnie temu. Poniżej pokażę Wam jakie są dotychczasowe rezultaty. Wyzwanie 7tygodni=7kilogramów

1 tydzień - 0,8 kg
2 tydzień - 1,4 kg
3 tydzień - 1,4 kg Yayyy :)

Zobaczymy co będzie na kolejnym ważeniu. Czy mi się uda? :)


_____________________________________________________________
Jak uda nam się dotrwać do 4 tygodnia diety (ja mam zdrowy tryb życia nie dietę :P ) to zaczynamy widzieć pierwsze efekty. Chciałam Wam pokazać kilka moich zdjęć, które mnie motywują mimo że wyglądam już trochę inaczej niż na niektórych zdjęciach "po" to i tak dają mi dużego kopa, żeby samej sobie pokazać jeszcze większą różnicę za jakiś czas :)



To nie reklama wody! :) 
Zastanawiałam się czy ktoś się domyśli o co chodzi w tym zdjęciu i myślę, że jak dałabym Wam chwilę czasu to większość by na to wpadła :) w rękach trzymam dwie zgrzewki. Muszę przyznać, że to spory ciężar! Nie wiem jak mogłam to wszystko nosić na sobie! Zdjęcie zrobione jakieś 7kg temu :) 18kg w rękach - tyle ile wtedy udało mi się schudnąć od września :) ufff.. dobrze, że już nie muszę tego dźwigać!


środa, 18 lutego 2015

Podsumowanie aktywności ubiegłego tygodnia #1




Do tego rodzaju postów niezbędna jest aplikacja endomondo, dzięki której mogę wszystko dokładnie podsumować. Zachęcam Was do jej używania jeśli macie zamiar się odchudzać czy poprawić kondycję. Możemy porównywać swoje czas, dystanse czy spalone kalorie. Nie ruszam się na siłownie czy do lasu bez telefonu. Endomondo zawsze włączone :)

poniedziałek, 16 lutego 2015

Pomysł na fit śniadanie #1


Śniadanie na redukcji sprowadza się najczęściej do owsianki, którą możemy jeść na różne sposoby co będę Wam chciała pokazać na własnym przykładzie. Czasem mam jednak ochotę na coś innego. Oto moje inspiracje na śniadanie, może spodoba się Wam któraś z moich propozycji. Moje śniadanie to 250-300 kalorii.

Dietetyczne śniadanie

Kromka chleba żytniego razowego (35-40g) posmarowana awokado (5-10g). Jedno jajko, kilka oliwek pomidor cherry i garstka rukoli. około 200-220kcal


niedziela, 15 lutego 2015

Moja przemiana przy -25kg/-32kg


Postanowiłam pokazać Wam nieco więcej mojej przemiany niż na Instagramie. Nie chcę jeszcze pokazywać wszystkiego jak to kobieta :) -25kg to nie cały mój bagaż jaki z siebie zrzuciłam, ale tłuszcz jaki udało mi się zgubić od września 2014 roku do teraz. Wcześniej chudłam i przybierałam, więc w sumie od mojej maksymalnej wagi ważę już ponad 30kg mniej.

Dopiero teraz wiem, że nie ma cudów, nie ma niczego bez ciężkiej pracy. Dopiero teraz wiem jakie błędy popełniałam i dlaczego wszystko co zrzucałam wcześniej wracało z nawiązką. Będę się dzieliła z Wami tą wiedzą, bo ja nigdzie nie znalazłam prosto podanej.

Do pełni szczęścia i zdrowia potrzebuję spalić jeszcze około 22kg tłuszczu. Jestem już za połową :)


A oto pewien fragment mojej drogi


czwartek, 12 lutego 2015

Lunchtime! Czyli o pojemnikach lunch-owych.




Pojemnik na lunch. Warto go mieć, nawet jeśli nie mam zamiaru używać go na co dzień, to okazja by je ze sobą zabrać sama się znajdzie. Przykład? Weekendowy wypad za miasto, podróż pociągiem, autobusem czy samochodem. Uczelnia i praca to chyba najczęstsze miejsca gdzie spotkamy ludzi z lunchboxami. 

środa, 11 lutego 2015

Chudy czwartek czyli bułeczki z budyniem ala pączki - 100 kalorii sztuka





Tak się złożyło że do pierwszego wpisu udało mi się zebrać dzisiaj. Jutro wpada tłusty czwartek, dlatego to doskonała okazja aby zacząć od odchudzonych pączków. Ten standardowy ma od 300 do nawet 500 kalorii! To zdecydowanie zbyt wiele jak za taką chwilę przyjemności, a przede wszystkim za dużo tłuszczów w tym tych nasyconych. Przyrządza się je w głębokim oleju, te sklepowe często w oleju wątpliwej jakości..